dinsdag 2 juni 2015

Philip Hoorne -- Gemoedelijk restaurantgesprek

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* weblog
* dbnl
* recensie
* leest voor










Gemoedelijk restaurantgesprek

nooit kom ik hier nog eten
reden: uw gezicht bevalt mij niet
het ontneemt mij alle eetlust
de hele maaltijd lang heb ik geprobeerd
u te negeren maar helaas brengt
krampachtig aan iets verzaken
meestal het tegendeel teweeg

zoals u verkiest mijnheer
de klant is koning
doch onder ons gezegd en gezwegen
ik overweeg de patron mijn ontslag te geven
u zal mij hier hoogstwaarschijnlijk niet meer zien

met hoogstwaarschijnlijk kan ik niet leven
maar ik beloof dat ik binnen afzienbare tijd
naar uw uitdiensttreding zal informeren

veel dank mijnheer
geniet u verder van deze mooie dag
en van uw dito leven

zonder dank beste man u ook een prettige dag
en succes met uw nieuwe baan
waarover ik vanzelfsprekend niets wens te vernemen


Philip Hoorne (1964)
uit: Kaas treft geen schuld tot het tegendeel bewezen is (2015).






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten