dinsdag 18 augustus 2015

Laurens Hoevenaren -- Melodie van het land

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* meander










Melodie van het land

Was het bij Vorden
dat je deze foto maakte
en waarom?
Wat maakte deze beuk bijzonder?
Was het de lichtval of het mos
met zoveel kleuren, het tijdstip van de dag, je hart
dat toen steeds sneller klopte
en ik niet wist waarom?

Je zei alleen: Dit is het nu,
mijn land.
En ik was stom.

Je zei alleen: Dit is het nu,
mijn land. Hier ben ik eeuwig
onvoorstelbaar jong.
Dit is mijn land, het is een lied,
hier laat de liefde nog een voetstap na,
hier dragen graven namen.


Laurens Hoevenaren (1960)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten