woensdag 6 juli 2016

Jan Arends -- Ik heb vannacht met Haleine geslapen

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

wikipedia
dbnl
poëzieroute leeuwarden
wat gedichten










Ik heb vannacht
met Haleine geslapen.
Ik ben de bijzit
van mijn eigen vlees
geweest.

Ik heb
onder een donkere maan
naar een liefelijke
blauwe lucht
geslapen.

Twee vogels
hebben stro
in mijn handen gelegd.

Twee vogels
hebben gefloten
als fluiten,
als noodweer,
als kwade dagen
in aantocht.

Ze zijn weer weggevlogen.

Alleen Haleine
is gebleven.

Jazeker,
Haleine verlaat mij niet.


Jan Arends (1925-1974)
uit: Lunchpauzegedichten (1974)





• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten