vrijdag 6 april 2018

Edwin Fagel & Gilles Boeuf

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

edwin fagel
gilles boeuf

• Twee gedichten uit Toerisme, een duobundel met vijf gedichten van Edwin Fagel en vijf van Gilles Boeuf. De bundel kost € 10 en is te bestellen via aporeia.press@gmail.com.





toerisme

het licht sloeg & kuste ons
& ruiste bij de forten van bretagne
waar meeuwen gilden & het uitzicht eindig was
veinsde ik op een handdoek slaap

iemand kuchte
iemand zei ‘trois fois’
iemand antwoordde ‘hm?’
& ergens herhaalde iets
onverstaanbaars zich
het herhaalde zich
& alles kwam in beweging

golven kwamen aan land
& een kind dat sprekend leek
op mijn nog ongeboren dochter
liep uit het water

de zon stond oogvormig boven zee
ik hield haar tussen mijn vingers &
ze spiegelde geslachtsvormig
op het oppervlak

suzanne wachtte in de branding
terwijl ze keek naar iets
aan de horizon dat ik niet zag
& iets onverstaanbaars zich herhaalde
& zich herhaalde


Edwin Fagel (1973)


*


over en weer

ik lig hier
aan deze kant
aan-
de schaduwkant
ik lig hier
terwijl
alles
in beweging lijkt – ja, alles
 om mij heen
beweging is,

en nu ik
op een berg lig,
denk ik
aan de berg, wil ik de berg
              zijn, maar ik ben het niet

nu mijn voeten koud zijn
geen zon op mijn voeten schijnt, wil ik
de zon zijn, maar ik
ben het niet –

ik zie hier sneeuw en hoor
soms stenen vallen,
ik hoor een wereld
die wel en niets met mij te maken heeft
en dat alles ver weg is
en toch dicht om mij heen hangt

doorzichtig
ondoorzichtig


Gilles Boeuf (1970)
uit: Toerisme (2018)



• Leest allemaal de Onze Taal. Of Zone 5300.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten