vrijdag 10 september 2010

André van der Veeke -- Bar Cassablanca

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =




* André van der Veeke
* Rotterdam vertrekt



= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =




Bar Cassablanca

Drinkend onder de zuidelijke hemel
van mijn jeugd in bar Cassablanca

Jonge vrienden verdringen zich
Al oog ik even oud als zij – ik draag
mijn leeftijd als een ziekte met me mee

De smalle kroeg deint als een schip
In de eindeloze nachtzee fonkelt een oog

Een man gaat onderuit, een meisje
wankelt naar me toe, ik inhaleer haar blikken
en mijn oude bloed raakt aan de kook

Ik laat haar kiezen, hotel of park, terwijl
mijn hand de steile helling van haar borst
verkent: afgrond, schaduw, droom


André van der Veeke (1947)
uit: Rotterdam vertrekt (2010)





* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten