donderdag 23 september 2010

Marijke Hanegraaf -- Iets niet vinden

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* cubra * vpro
* nieuwe bundel: Restruimte






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



Iets niet vinden

Bij het opruimen van de werkkast vind ik
een stukje metaal van twee bij drie

met een bizar buisje. Ik wist niet
dat zoiets bestond en dat ik het had.

Het ziet er vreemd uit
maar nuttig en doelgericht.

Zo onbuigzaam aanwezig
en onweerlegbaar de moeite waard.

Ik draai het tussen mijn vingers alsof
een gebaar het gebruik kan onthullen.

Iemand kan zeggen waar het voor dient
kan zeggen gooi het niet weg

iemand die in de wereld de verbindingen kent.


Marijke Hanegraaf (1946)
uit: Restruimte (2010)



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

1 opmerking: