dinsdag 4 oktober 2011

Judith Herzberg -- Klaagliedje XXXI

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* dbnl
* Klaagliedjes




Klaagliedje XXXI

Ik slaap denk praat koop bied
leef loop ren rem val til en bouw
voor op door ondanks dankzij jou
en ik verlang naar jou.

Ik leefde vol mooi spannend
interessant en bitter koud
voor door ondanks dankzij jou
en ik verlang naar jou.

Ik heb geen spijt of twijfel
bezwaar begrip berouw
voor om door ondanks dankzij jou
en ik verlang aldoor naar jou.

Ik bleef een mus
jij werd een pauw
maar tegen beter weten in
verlangde ik naar jou.

Nu ben je dood
ik in de rouw
voor om door vanwege jou
en toch verlang ik nog
naar jou.


Judith Herzberg (1934)
uit: Klaagliedjes (2011)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

1 opmerking: