donderdag 27 oktober 2011

Nachoem M. Wijnberg -- Wat ik hoor

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* kb
* vpro
* wikipedia
* lezentv (video)
* Als ik als eerst aankom




Wat ik hoor

Dat is wat ik gehoord heb,
het is mij verteld,
maar niet als iets
wat ik niet moet vergeten.

Iets horen
van lang geleden,
alsof voor alles geldt
dat het altijd nog kan komen.

Wat begint met
een langzame golf,
een deur die opengaat,
wil iemand naar binnen?

Wat ik mij herinner
is wat mij verteld is,
langzaam overeind komen
en golven komen door de schemering, van wat?


Nachoem M. Wijnberg (1961)
uit: Als ik als eerste aankom (2011)




= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten