zondag 5 augustus 2012

Paul van Ostaijen -- Liedje

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* wikipedia
* dbnl
* nagelaten gedichten
* deel uit 'Bankroet Jazz', naar een scenario van Van Ostaijen





Liedje

M’n meisje heeft me bedrogen gemaakt,
Falderideine,
Pieterse, is er een zaak die zó vermaakt,
Falderideine, falderidom.

Mijn harte teer, mijn harte zeer, verhoopt geen wederkeer,
Falderideine,
Maar, ach, m’n vrienden troosten: meisjes zijn er meer,
Falderideine, falderidom.

Zo ben ik weer in 't leven gans alleen,
Falderideine,
Zo spoedt m’n leven als ’n sneltrein heen,
Falderideine, falderidom.

Soms heb ik wel gewenst van dood te zijn,
Falderideine,
Nu hoop ’k: komen zal ’n nieuw lievekijn
En weerom brengen blijdschap in het harte mijn,
Falderideine, falderidom.


(september 1915)
Paul van Ostaijen (1896-1928)







= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten