vrijdag 15 februari 2013

Bernke Klein Zandvoort -- het waren twee verschillende avonden ...

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* nederlands.nl
* gesprek bij de vpro








het waren twee verschillende avonden op dezelfde dag
ik loop langs een poster waarop in rode letters hier en nu staat

tweehonderd jaar geleden kon je je abonneren op de tijd
de koninklijke astronoom benoemde zijn assistent tot drager
voor abonnees las hij de wijzers hardop af

inspringen heb ik nooit gekund, bedwelmd
door het touw dat sloeg op de vloer
tikkend met een groter wordende regelmaat

de buurman die elke avond vanaf 11 uur
hard begint te lachen

het waren twee verschillende avonden in dezelfde straat

een man gebaart mij te wachten
de vervaagde lijnen heeft hij opnieuw gewit
in het werklicht sta ik voor een streep waarover ik heen moet stappen

a spectacle and nothing strange


Bernke Klein Zandvoort (1987)
uit: Uitzicht is een afstand die zich omkeert (2013)




= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten