maandag 4 februari 2013

Ellen Deckwitz -- Het zou kunnen dat ik achter god aanren

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

foto's: Lex Vermeend | vpro

* ipoetry
* wikipedia
* interview
* Hoi feest



Tijdens de Poëzieweek is taalkundige en Coster-oprichter Marc van Oostendorp gastredacteur. De vijf gedichten die hij gekozen heeft, zullen vergezeld gaan van vijf columns waarin hij de veranderingen determineert die de ‘taal van de poëzie’ het afgelopen jaar ondergaan heeft. De vierde column gaat over het gedicht ‘Het zou kunnen dat ik achter god aanren’ van Ellen Deckwitz.


Het zou kunnen dat ik achter god aanren
en gil dat het met ons wel goed komt.
Nog harder ga

en langs sporen spurt, een half ingevulde sudoku,
een beker vol droesem. Ik hoor iemand in het trappenhuis
en haast me om te zien of hij het is. De stappen
houden halverwege op,

ik roep dat het wel goed komt met ons.
Zal de boterhammen onder zijn deur door sjoelen.


Ellen Deckwitz (1982)
uit: Hoi feest (2012)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten