woensdag 27 november 2013

Bertus Aafjes -- Waarom, mijn lief

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* website
* dbnl
* npe
* wat gedichten
* citaten




Waarom, mijn lief

“Waarom, mijn lief, ben je zo koel
En hoogjes van de tinnen;
En is er wel een ander doel
Dan vrijen en beminnen?”

“Ik ben, mijn lief, ik ben niet koel
Noch hoogjes van de tinnen,
Maar als de avond valt, dan voel
ik mij bedrukt van binnen.

Dan zou ik willen zijn gelijk
De allerhoogste bomen,
Daar kan de wind zo koninklijk
Dwars door de blaren stromen.

Maar van dat groot en machtig lied
Raak ik bedrukt van binnen;
Ik wil wel, maar ik durf het niet,
Tot aan der dood beminnen!”


Bertus Aafjes (1914-1993)
uit: Het gevecht met de muze (1940)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten