zondag 3 november 2013

Thomas Möhlmann -- Zoek

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* prometheus
* meander






Zoek

Ik wilde weten waar je was
maar niet om bij je te kunnen zijn.

Iedereen zoekt natuurlijk: de hand
de mond de merrie de hengst de man
de hond, ik zoek niets meer dan een
plek waar jij niet komen kunt, jij zoekt
niets meer buiten mij. Als een goedgevulde
wolk hang je geduldig om de vette aarde
als een druppel rol ik naar je toe en van je af.

Ik wilde weten waar je was, maar kleverig
en bibberend en met ingehouden adem
trek ik me als een veel te ruime warme jas
trek ik het paard zijn vel, zijn vacht
en zijn zachte zachte manen aan.



Welke visite

De tafel waarop we zijn gaan zitten zakt en zakt
tot op de grond en spreidt zich geleidelijk onder ons uit
en nog voor we de gastheer goed en wel bedankt
en met de smaakvolle inrichting gecomplimenteerd
kunnen hebben, slingeren we ons de gastvrouw langs
kwispelen met groot gemak de kamer hiervandaan.



Thomas Möhlmann (1975)
uit: Waar we wonen (2013)







= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten