dinsdag 14 januari 2014

K. Schippers -- Egbert Warries en zoon

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* wikipedia
* dbnl
* radiointerview
* querido









Egbert Warries en zoon

Als ik meer dan verzadigd ben van muziek en zelfs woorden
mij tegenstaan, als de zoetste menselijke stem mijn oor
slechts zeer doet en mijn hart kwelt, ga ik in een donker
hoekje zitten, neem de kleine Boekie op mijn knieën en wij
fluisteren elkaar in het oor. Ziehier in het kort ons gesprek.
Hij zegt: ‘Sjoete keine bada’ en ik antwoord zeg het nog eens.
Dan zegt hij weer: ‘Sjoete keine bada’. Honderd maal wel.


K. Schippers (1936)
uit: Een leeuwerik boven een weiland (1980)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten