dinsdag 22 april 2014

Adriaan Morriën -- De verloren zoon

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* dbnl
* wat gedichten







De verloren zoon

Ik droomde dat mijn vader en mijn zuster in
een kamer zaten waar ik binnentrad
als iemand die terugkeert van een reis,
onaangekondigd, hongerig en moe.

Zij zaten aan het middagmaal
en stonden op, onzeker en beschaamd
om redenen die ik zelfs niet vermoedde
en die in hen, omdat ik zolang in een ander land
geweest was, nog slechts sluimerend aanwezig waren.

Waar is moeder? Leek het of ik schreeuwde.
Maar niets veranderde aan hun gehoor.

Mijn zuster was al naar de kast gesneld
om bord mes vork en lepel te bestellen.
Mijn vader at, na een gemompeld welkomstwoord,
en snel verouderend, kalm door.


Adriaan Morriën (1912-2002)





• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten