zondag 6 april 2014

Dirkje Kuik -- De vrouw spreekt

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* wikipedia
* dbnl








De vrouw spreekt

Ik heb en het rijk alleen, nog twee kinderen,
sprak de vrouw, maar voor zich heen.
Dat is misschien niet veel in vreemde ogen,
doch voor een mens van mijn leeftijd,
ik had het nooit verwacht, een been om op te staan.
En ze groeien, het is een pracht, als kool.
Spreek ik ze toe, de diertjes, dan kijken ze
de hondjes heel trots me aan. ik noem dat prijken.


Dirkje Kuik (1928-2008)
uit: Metamorfose






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten