woensdag 14 mei 2014

Andy Fierens -- serenade

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* npe
* bb
* rottend staal








serenade

staande op het balkon
heeft men een oogverblindend zicht
op smog

na elke opstoot van zenuwtrekken
loop ik naar beneden
en breng een serenade aan de plek
waar ik zo-even stond

ik komkommergroet de japanse buurman met bukkake blues
ik groet zijn echtgenote die door treurhinder nooit heimweehuilt

verdronken zeelui indachtig neem ik grote slokken
tot ik sirenes hoor loeien boven het middenrifkoraal

schud dan het hoofd in vreemde talen
en jaag met minimale gebaren een stuk
of wat puriteinen in hun gloednieuwe gordijnen

onder het oog van mijn opgezette afrikaan
werpen mussen zich tussen razende auto’s
voor kruimels en kicks

afwisselend luister ik naar hun esoterisch dialect
en naar de barbaren die aan mijn darmen schrapen


Andy Fierens (1976)
uit: Wonderbra’s & Pepperspray (2014)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten