donderdag 26 juni 2014

J.B. Charles -- Vroeger

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* dbnl
* historici.nl
* interview







Vroeger

1.

Nu zij naast mij loopt rust mijn hand
even lager dan de wat in romans
vroeger leest werd genoemd.
Zacht spelen onder zomerkatoen
onder mijn vingers de spieren –
gespannen en sprongbereide
tweelingdieren zou ik
in vijfenveertig dichten,
nu denk ik aan twee lieve handen
die onze wandeling begeleiden –
maar rustig, rustig, niet haasten,
eerst nog meer over vroeger praten.

2.

De sidderende strijkdijen,
hun met fluweel beklede
gekoelde binnenkanten,
vage struikheidereuk van honing.

De blauwe ogen waarvan de linker
geloof ik nog iets groener
was dan de rechter als zij
iets ernstigs uit moest leggen
en mij ervan verdacht dat
ik mijn best deed niet te lachen.


J.B. Charles (1910-1983)





• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten