maandag 22 september 2014

Alex van Warmerdam -- twee gedichten

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* nieuw amsterdam
* recensie









-----
Ik heb een goeie tijd gehad
maar ik verveel me
het ligt niet aan jou
het is het uitzicht op de populier
de kathedraal
je vrienden met hun golvend mensenhaar

geef mijn broek eens aan
daar zit het buisje in
de draad, het mesje
het klontje paardenvet in cellofaan
als ik mijn broek heb kan ik gaan


-----
Ik zal ongezien ter wereld komen
per ongeluk
een slak vertrappen
en een vis
naar lucht zien happen
ik zal stiekem doodgaan
als iedereen televisie kijkt


Alex van Warmerdam (1952)
uit: Ik heb de wereld geschapen (2014)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten