woensdag 25 maart 2015

Geert van Istendael -- Ingrid

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* dbnl
* leestafel
* wikipedia
* atlas contact
* schrijversgewijs









Ingrid

Onze Willy, allee, da's mijne man,
die is nog een garage aan het bouwen ginderachter.
En in dat gat van het terras hier,
daar zou e'k ik een struikske willen zetten.
Ik weet ook nog niet waar dat
mijn tuinkabouterkes gaan komen.
Nu staan die daar maar in den hoek,
zolang dat ons garage nog niet gereed is.
Hij doet er niet aan voort, de lesten tijd.
Dat komt, dat is zijn werk.
't Is altijd werken, werken bij de bank.
Gij werkt u nog eens een attak, gij,
zeg 'k ik altijd, 't Is crisis, Ingrid, zegt hem dan,
as 'k ik niet werk als zot, staat er direct
'ne jonge gast gereed die minder kost.
Wat zeg ik? Tien, mijn kind, tien van die gasten,
en ik vlieg aan den dop. Niks aan te doen.
Is 't dat soms wat ge wilt? Allee, kom, stil.
Nog wat geduld. Ik zal maar beter voort doen.
Het zal een schoon garage zijn.


Geert van Istendael (1947)
uit: Het was wat was (2015)




aan den dop vliegen = werkloos worden





• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten