donderdag 14 mei 2015

Wiel Kusters -- Quelqu'un m'a dit

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* weblog
* wikipedia
* dbnl
* schrijversinfo










Quelqu’un m’a dit

Iemand zei tegen mij:
Ik zie de schaduw meestal eerder
dan het ding. De oorsprong is mij nader
dan het einde. Je hoort me huilen,
maar ik zing. Ik ben een vader
die zich in zijn kind verkleinde.

Ik antwoordde:
Als schaduw komen letters vaker later
dan het woord. Ik wist dat ik mijn leven
moest beginnen, maar niet waar, wanneer
of hoe. Ik deinde eindeloos in mijn
zinnen heinde. Je was zo moederlijk en ver.


Wiel Kusters (1947)
uit: Hohner (2015)









• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten