maandag 6 juli 2015

Gaston Burssens -- Balans

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* wikipedia
* dbnl
* schrijversgewijs









Balans

Ik sta als een soldaat
van heldenmoed te schrikken,
al mikkend naar de vermeende haat
voor 't heldendom van vogelschrikken.

Want in zo'n ogenblikken
zijn vriend en vijand mij gelijk.
Aan beiden geef ik blijken van moed
te veel om in mijn haat te stikken.

Omdat ik niemand ken en ben.
Zèlf ben ik maar een vogelschrik
waar ik op sta te mikken.

En als het schot is afgegaan,
is in mijn hoed alleen een gat
en staat een held zichzelf te wegen en te wikken.


Gaston Burssens (1896-1965)
uit: Postume gedichten







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten