dinsdag 7 juli 2015

Hans Sleutelaar -- Biecht in de nacht

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* wikipedia
* dbnl
* website
* bb









Biecht in de nacht

Ik zou onverzoenlijk schrijven wat
mijn vrouw mij had aangedaan,
met woorden die beklijven bij wie
in eendere schoenen staan.
Het hart verkilt. Wat is ze mij waard?
Waarom klagen? Beneden slaap jíj,
hiernaast de kinderen, nog onbezwaard.
Vannacht rijpt hun oordeel over mij.
Ooit moet ik hen bekennen dat
ik hun moeder niet heb liefgehad.
Zij werd gek. Had ik daarom verdriet?
Een laf hart had ik, anders niet.
Mijn god, wat heb ik haar misdaan?
Verschopt, verdwaasd staart zij mij aan.


Hans Sleutelaar (1935)
uit: Wollt Ihr die totale Poesie? (2015)









• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten