zondag 11 oktober 2015

Remco Campert -- Woorden woeien het papier op

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* wikipedia
* vpro
* kb
* youtube
* citaten
* leestafel







Woorden woeien het papier op
ik wist niet wat me overkwam
stond er niet lang bij stil
gaf me over aan opluchting
die mijn verstand te boven ging
toen begon het dus
op de middelbare school
die ik als een gevangenis ervoer
woorden hielpen me ontsnappen
vogelvrij uit mijn kooi

Of begon het eerder met ongeschreven woorden?
aan mijn moedershand liep ik als vijfjarige
over de avondlijke Haagse gracht
en stelde vast: ‘maantje loopt een eindje met ons mee’
moeder vertelde het aan dichtersoom Jacques
die sprak:
maak je over hem nooit zorgen
met hem komt alles goed


Remco Campert (1929)
uit: Verloop van jaren (2015)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten