dinsdag 15 maart 2016

Ingmar Heytze -- Het uitzoeken van een lezer

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* wikipedia
* kb
* leestafel
* npe







Voor de liefste onbekende is het voorlopig verzamelde dichtwerk van Ingmar Heytze. Dit boek wordt op 1 april wordt gepresenteerd in De Kleine Komedie, met optredens van o.a. Hans Dorrestijn, Tommy Wieringa, Hagar Peeters, A.L. Snijders, Vrouwkje Tuinman en Ellen Deckwitz. Kaarten en meer informatie hier.




Het uitzoeken van een lezer

naar Ted Kooser

Om te beginnen zou ik haar knap laten zijn.
Ze moet mijn dichtwerk toevallig ontdekken,
zorgvuldig gepland op het eenzaamste moment
van de namiddag, de haren nog nat in haar hals
van het wassen. Ze hoort een regenjas te dragen,
een oud, smoezelig exemplaar, omdat ze de stomerij
niet kan betalen. Ze zal haar bril tevoorschijn halen
en daar, in de boekhandel, mijn gedichten door haar
vingers laten gaan. Dan zet ze de bundel terug op
de plank en zegt tegen zichzelf: ‘Voor dat geld kan
ik mijn jas laten stomen.’ En dat doet ze dan.

Ingmar Heytze (1970)
Uit: Voor de liefste onbekende (2016)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten