dinsdag 27 juni 2017

Hester Knibbe -- Niet & Op een nacht had ik heel lange witte wimpers en haar

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

dbnl
wikipedia
poetry
2 gedichten
nog wat gedichten







• Uit As, vuur, de nieuwe bundel van Hester Knibbe.



Niet

Ze hadden as en zwart, dat was
genoeg: het leven is een onderdeel van

basta, geen woordenboek. Een kreet
of snik – de wangen nat, de ogen rood
de mond daarna gesloten – is ook

een vorm van zeggen ik mis je. Tot het rood
nog vaag, de wangen droog, het beeld
van die gemist werd traag

verzoop in dagelijks gezwoeg
en alle Lethe.



*


Op een nacht had ik heel lange witte wimpers en haar
dat van engelen gejat leek en alle muren werden
deuren zodra ik dat wilde, het dak een luik
waardoor ik kon vluchten. Met gemak

zwom ik boven de huizen, trapte lucht
stuk die dadelijk heelde, werd uitgefloten
door vogels vanwege mijn schoolslag: vis
met armen en benen. Probleemloos kruiste ik

Lethe en Styx, zwaaide baldadig naar duistere
gasten in magere bootjes beneden, want ik moest
en zou ginds iemand spreken. Landde

in het volkomen doofstomme, er werd daar
enkel nauwlettend gekeken en aanraken
kon, maar niemand deed het


Hester Knibbe (1946)
uit: As, vuur (2017)




• Het vurigste stripblad van Nederland: Zone 5300
• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten