zaterdag 1 september 2018

Jan Meulenbelt -- Brief aan een vriend

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


dbnl
anja meulenbelt
historisch nieuwsblad
schrijversinfo







Brief aan een vriend

Je wilt dus weten, beste, hoe 't mij gaat.
Welnu, er is geen mens die 'k zou benijden
en geen ellende die 'k niet weet te mijden
en toch vind ik het leven desolaat.

Ik ben vandaag de dag tot beetre tijden
weer in zo'n eindeloze doorgangsstaat
waarin geen plaats is voor geluk of haat
en niets te hopen is en niets te lijden.

'k Bericht je niets van S., zij maakt het goed.
De reden is dat ik heb af te leren
dat liefde iets zou zijn waar 'k van spreken moet.

Adieu. 't Doet deugd, het oor dat jij verleent
met alle innigheid te combineren
die haar en mij straks in ons bed vereent.


Jan Meulenbelt (1921-2011)
uit: Plattegrond (1950)



• Leest allemaal de Onze Taal. Of Zone 5300.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten