vrijdag 28 januari 2011

Clara Eggink -- Hoek van Holland

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* dbnl
* wikipedia








Hoek van Holland

Dit lichtsein is mij uit mijn jeugd vertrouwd.
Hier dreven schepen tussen mij,
- te loor in schemering van grijs en goud -
en 't eiland aan de overzij.

Hier klom ik op dit havenhoofd.
De verste steen niet ver genoeg -
hier werd mij 't avontuur beloofd
der steden, die ik in mij droeg.

Nog lopen golven op de kust,
nog varen schepen in het niet -
Ik zit nadenkend aan de rand
van dit groot water en mijn klein verdriet.


Clara Eggink (1906-1991)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten