dinsdag 18 januari 2011

Krijn Peter Hesselink -- Terug naar het vertrekpunt

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* wikipedia
* vpro









Terug naar het vertrekpunt

Nog steeds geven de huizen tegenover
geen inkijkje op wat hier leeft, de ramen
weerspiegelen een weg, een verlaten weiland
wat bomen verderop, een heldere hemel
geen mens die staat te wachten of hij kijkt
of hij de zuigkracht van twee openende deuren
nu wel weet te weerstaan, de buschauffeur
is het gewend, de jeugd van tegenwoordig
weet zelden wat ze wil, ik draai mij af
ik hoor de bus weer optrekken, verder rijden
ik ga zitten in het bushokje waar zij
toen dromerig krullen in haar haren draaide
nu zie ik haar verschijnen, leunend tegen
de straatlantaarn waar ik die middag stond
te lachen om een brief, pas onderweg
kwamen we zij aan zij te zitten, raakten
we aan de praat, er kwam geen einde aan
nooit zijn we ergens aangekomen, niemand
bedekt zich met de echo van onze passen
niemand is de weg die wij nu kwijt zijn


Krijn Peter Hesselink (1976)
uit: De uitputting voorbij (2011)




= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten