woensdag 13 juli 2011

Cor Klinkenbijl -- Rondeel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Pas verschenen: Zacht gezicht aan zacht gezicht. De mooiste gedichten
over vrouwenvriendschappen
, met daarin dit gedicht van de geheel
vergeten dichteres Cor Klinkenbijl.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


Rondeel

Ik weet, dat zij Yvonne heet
en van muziek en dansen houdt.
Haar minnaar is een slank athleet.
Misschien, dat hij haar eens zelfs trouwt.

Zij heeft iets, dat ik nooit vergeet.
Haar reputatie laat mij koud.
Ik weet, dat zij Yvonne heet.
Haar tred is licht, haar haar van goud.

Het spel was – als de wereld – oud:
zij ving mij in den kleinen kreet,
waarmee zij, snel, eens vàn mij gleed.
Nu stijgen droomen duizendvoud…
Ik weet, dat zij Yvonne heet.


Cor Klinkenbijl (1904-1987)
uit: Diafragma (1946)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten