zaterdag 22 juni 2013

C. Buddingh' -- Cor

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* wikipedia
* paar gedichten
* dbnl
* citaten
* leest voor








Cor

Vanochtend werd ik opgebeld door Cor
Vaandrager. Hij stond aan 't station en wou
me dringend spreken. Maar hij had maar twee
kwartjes. Ik zei: 'Ik kom wel naar jou toe.'

Stientje ging mee, hypernerveus, want hij
is af en toe heel agressief. Hij zat
op me te wachten in de restauratie.
Nauwelijks meer een mens. Iets uit Gustave Doré.

Wat kon ik voor hem doen? Ik gaf hem al
't geld dat we hadden: vijfentwintig gulden.
Toen zetten we hem af bij Theo Kemp.

Hij had een tas grammofoonplaten bij zich.
Die liet hij ons heel trots één voor één zien.
't Was net een excursie naar de hel.


Cees Buddingh' (1918-1985)
uit: De tweede zestig (1979)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten