vrijdag 28 juni 2013

Clem Schouwenaars -- Zo zal ik je noemen

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* dbnl
* website
* citaten







Zo zal ik je noemen,
zo zal ik je noemen met een naam,
die ik nog kleuren moet, een naam,
die, denk ik, nooit een bijklank
van vergeten heeft gehad,
begeerlijk, bedoel ik, zuiders
en mediaevaal, lichamelijk
maar eeuwig, eeuwig, zonder einde,
zonder einde, zonder einde,
zo zal ik je noemen,
argeloos,
zo zal ik je naamloos noemen,
weerloos,
zoals het laatste ooft,
zoals het laatste loof,
zoals het wonder van de wolken.


Clem Schouwenaars (1932-1993)
uit: Liefdeshalve (1985)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten