maandag 30 september 2013

Jan Glas -- Roerdomp

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedie
* foto's van neersassische skrievers (door Jan Glas)
* epibreren
* woest en ledig
* fragmenten uit Als was zij mijn vrouw






Roerdomp

Jij kon het al een beetje.
Het moest naakt dat wist ik wel.
Ik maakte mij uit voorzorg als een roerdomp ijl en recht.
Wij wisten van niets wat het betekende
ook al waren we speurhonden.

Onze ouders gebruikten argeloos dezelfde nacht.

Zij die waren vergeten of ik 's ochtends,
's middags, 's avonds, of 's nachts was geboren.
Ze wisten niks. Ze hadden net zo goed konijnen kunnen zijn.
Als het maar ademde.
En ze namen grote slokken lucht.


Jan Glas (1958)
uit: Als was zij mijn vrouw (2012)









= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten