zondag 19 oktober 2014

Jan Arends -- Gij deelt het bed niet meer met mij

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* dbnl
* poëzieroute leeuwarden
* wat gedichten








Gij deelt het bed niet meer met mij
omdat de kussens zijn versleten
en heel de boel is opgevreten,
ach al wat goed is gaat voorbij.

En er komt steeds een nieuwe zon
die mij het licht vreet uit de ogen
wanneer de weemoed is gespogen
die ik niet langer bergen kon.

Gij deelt het bed niet meer met mij
ik zal mijn eigen lijf verteren,
of ondergaan aan pest en zweren,
ach al wat goed is gaat voorbij.


Jan Arends (1925-1974)








• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten