woensdag 16 maart 2011

Jan Lauwereyns -- Parabel voorbij de regenboog (fragment)

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* vpro











Parabel voorbij de regenboog (fragment)

(…)

Zo drijven mij
Onder veranderlijke wolken

Gevoelens die ik niet kan, niet ken
Gedachten die mij aanvallen, opjagen

Verraderlijke diertjes, beesten, logica’s
Die mij terroriseren

Van hier naar jou, alles of niets
Van het begin tot het einde

Else, in de armen van Murnau
Hoe linker, hoe rechter

Een symfonie van het grauwe
Je langzame verwelking

Een abstracte beheksing
Die ik niet ken, niet kon

Het ongewilde geweld van mijn jaren
In de roekeloze nacht

(…)


Jan Lauwereyns (1969)
uit: Hemelsblauw (2011)






Misschien is poëzie gewoon taal op haar best?
Poëzie is bijzondere taal.
Zonder taal, geen poëzie, en ook geen mensheid.
- Jan Lauwereyns in het gedichtendagessay van dit jaar, De smaak van het geluid van het hart





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten