vrijdag 18 maart 2011

Peter Holvoet-Hanssen -- Levenslied

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* wikipedia
* vpro
* stadsdichterspagina's Antwerpen

* De reis naar Inframundo







Levenslied

Uren had ik naar een vermolmde molen zitten blazen
dagen had ik als wit linnen bij de hardharige geiten gehangen
weken mijn zeil naar de schepen gehesen, stand-by
om op te lossen in de eenheid van het ruime sop

Verlepte vruchten, tijdens de wintermaanden verkleumde vogels
over warme landen verteld, mijn spiegel was een plas
in het park – je vond vleermuizen in mijn haar
je spreidde je armen als vleugels en de raven krasten op

Refrein: vuur flikkert om wat verwelkt te verbranden
schedelkap tegen schedelkap – ik laaf mij aan je aronskelk
via de schans van je tere hals naar de knoppen van je rozelaar
hebben jaren hun kans verkeken, switch de schakelaar

Spring van ijsschots tot ijsschots – drenkelingen brullen
in koor: ben je gekapseisd, moet je eronderdoor


Peter Holvoet-Hanssen (1960)
uit: De reis naar Inframundo (Prometheus, 2011)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten