dinsdag 29 oktober 2013

Jan Emmens -- De gruwelen zijn voor het einde bewaard

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* avondlog
* dbnl
* wat gedichten
* radioportret









De gruwelen zijn voor het einde bewaard:
kerstmis, oudjaar, de kwijlende grijsaard,
het langzame sterven.

Sinds jij mij verliet dwaal ik doelloos rond,
pas maskers die mij niet bevallen.

Vanochtend werd ik wakker met een mond
vol ongerechtigheid:

bedelen, beweerde Alberti,
is de enige kunst die niet wordt geleerd.
Ik ben ervoor geboren.


Jan Emmens (1924-1971)






Deze week vijf door Ester Naomi Perquin gekozen gedichten uit de door haar en Menno Hartman samengestelde Van Oorschot-poëziekalender.



= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten