donderdag 10 oktober 2013

Rodaan Al Galidi -- Aronskelk

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* vpro-interview
* youtube








Aronskelk

Mijn keel
is een woord dat ik niet kan zeggen
en mijn borst
een zeil
dat moe is omdat ik geen zee ben.
Achter de kleerkast
zag ik een sok
van jou.
Hoe kan het dat ik toen
niet op je voet heb gelet?
Treurig dat de schoen
hem beter kent
dan ik.
Jouw voet, ach,
als de liefde eeuwig was,
was hij nu hier.
Misschien is de eenzaamheid de liefde
als ze meer dan een paar hartkloppen
en langer dan een paar minuten is.
En jij bent de vleugel,
verwarmt het nest
en vult de hemel.
Maar ook toen ik mijn jaar
aan jouw minuut gaf,
kon ik je dag niet zijn.
Ik zal de droom binnengaan
om jou tot de dageraad te hebben.


Rodaan Al Galidi (1971)
uit: ‘Vandaag niet’, antwoordt de liefde (2013)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten