vrijdag 28 maart 2014

Anton Korteweg -- Gebed van een langeafstandsloper

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* dbnl
* wikipedia
* bloemlezinkje
* nog een gedicht
* voorpublicatie








Gebed van een langeafstandswandelaar


Dat ik toch niemand tegen moge komen.
Samen op weg, ik moet er niet aan denken!

Geef dat ik niet aan uw wit-rood voorbijga.
Door U alleen wil ik de weg gewezen worden.

Als ik toch vallen moet omdat ik denken moet,
dan graag pijnloze steentjes in mijn knie.

Bespaar mij de tentakels van de braamstruik,
maar geef mij volop bramen, suikerzoet, dieppaars.

Zorg voor voldoende zwaluwen op draden
en dat geen hond het waagt om ons te volgen.

Laat in Le Cochon d’Or of De la Poste
mij nieuwe kracht van U ontvangen mogen.

En schenk mij daar op een witstenen bordje
bij het ontbijt een klodder pruimenjam.


Anton Korteweg (1944)
uit: Waar ik nooit goed in was steeds slechter kunnen (2014)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten