zondag 30 maart 2014

Charles Ducal -- Antidepressivum

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* dbnl
* leestafel
* npe









Antidepressivum

Ik schrijf dat ik leef, dat ik eindelijk leef.
Als ik wakker word zal ik de liefde bedrijven,
uitgebreid, met muziek ontbijten
en plannen maken naargelang van het weer.

Dat schitterend is. Een lucht die ik eindelijk beheers.
De sleutel van de buitendeur past perfect
in mijn hoofd, de wereld verwoordt zich vanzelf.
Ik loop. Op mijn kont de vrolijkheid van goed geld.

Dat werkt. Beter dan een spaarpot vol dure woorden.
Een mens duurt tenslotte niet lang
en de winkels blijven niet eeuwig open.
Kopen dus. Al wat ik schrijven kan.


Charles Ducal (1952)
uit: De buitendeur (2014)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten