zaterdag 18 maart 2017

Eva Gerlach -- Kijk!

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

kb
wiki
een paar gedichten
dbnl








'Kijk!' was in 1993 een van de tien favoriete gedichten van Anna Enquist.



Kijk!

Zon. Vang hem die ik elke nacht kwijtraak bij dag
waarin ik nooit meer met hem loop en zeg

dat hij hier komt. Dat hij
nog eenmaal zijn gezicht neerlegt in mij
met scherpste naalden, jodiumtinctuur,
een vogelveer waarop salpeterzuur;
merk dat hem doof uitspaart.

Zijn vel, zijn haar voor haar,
zijn strakke dwarse mond,
moeten in mij gebeten,

dat als zijn beeld versleten,
mijn lijf op schrik na uitgewist zal zijn,
ik hem nog heb als dichte ogen zon
door pijn.


Eva Gerlach (1948)
uit: De kracht van verlamming (1988)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten