dinsdag 14 maart 2017

Jabik Veenbaas -- Politieke beschouwingen

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

website
npe
leestafel
wikipedia









Politieke beschouwingen

ik keek naar het verkiezingsdebat
de lijsttrekker hakkelde even
zijn tegenstanders beten onmiddellijk toe
ik zag de gekwelde blik in zijn ogen
schaamte voor zijn vrienden misschien
een herinnering aan een kapotte lip

het raam stond open, de gordijnen
bolden op een koude wind
vlaagde ik huiverde gisteren nog
vulkaanuitbarsting in ijsland
een wolk van as naderde het land

ineens was ik eruit ik zou stemmen
op de pijn in de ogen van de politicus
op zijn angst voor de aswolk zijn diepe
hunkering naar liefde


Jabik Veenbaas (1959)
uit: Stad van liefde (2017)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten