woensdag 8 maart 2017

Nanne Nauta -- 1-1, 1-2 en 1-3

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

weblog
wikipedia
leestafel
youtube
utrechts stadsdichtersgilde







Uit het woord vooraf: "Ergens halverwege 2015 maakte ik een notitie naar aanleiding van een droom of, beter gezegd, een nachtmerrie. Het was een korte notitie. Ik merkte dat ik met behulp van deze beknopte aantekening in staat was het droombeeld volledig terug te halen. Daarna heb ik een tijd lang mijn dromen opgeschreven. [...] Ik ervaar mijn dromen inderdaad als een aaneenschakeling van losse beelden, en de beschrijvingen die ik maakte bestonden uit één zin per beeld. [...] Het duurde ongeveer een jaar voordat ik voldoende materiaal geoogst had om de bundel samen te stellen. Een droomjaar zou je kunnen zeggen.



1-1

word wakker met de smaak van ‘La vache qui rit’ in mijn mond.
laat een geel giftig slangetje in de huiskamer ontsnappen.
ontmoet iemand die 3D-schaalmodellen van auto’s spaart.
krijg mijn bestelling bier niet geplaatst bij de bar.
ben met mijn ex op zoek naar een vrije douche.
loop in de trein met een pistool in mijn zak.
en de vrouwen met de blauwe handschoenen.


1-2

schrik van wie er allemaal achter het bord ‘wij willen een racisme zonder racisme’ aanloopt.
scoor opmerkelijk veel en makkelijk in de halve finale van een onderling potje zaalvoetbal.
ren heen en weer tussen twee vulkaantjes die tegelijkertijd uitbarsten.
moet kiezen tussen zes aanwijzingen voor de juiste route.
sta bij het tanken bij een pomp die out of service is.
ben op een camping met mooie idyllische plaatsen.
zeg: ‘Mahler, waar hebben we het over’.


1-3

praat met twee bevriende dichteressen over condooms zonder de geur van rubber.
ontdek dat ik bij het tanken niet met de slang bij de opening kan.
word te New York op een voetstuk geplaatst en geïnterviewd.
ga met alle aanwezige dichters uit eten bij de Chinees.
maak een wilde fietsrit tot ik bij een VR-zone kom.
ben met de leesclub van mijn vrouw op stap.
ontvlucht de receptie van een ex-bankier.


Nanne Nauta (1959)
uit: Bokalen (2017)


• Speel het gedichtenspel
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten