maandag 24 oktober 2016

Thomas Rap -- vijf gedichten

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

wikipedia
in memoriam
dbnl










Het grote voorkamerraam hebben we
met houten strips in kleine ruitjes verdeeld.
Erg gezellig staat dat.
Er tegenaan staat de eettafel waar we
zondags brunchen als Marc-jan terugkomt
van het trimmen.

*

Als Marc-Jan z'n salarisverhoging doorgaat
krijg ik misschien een autootje voor mezelf!
Kan ik meedoen met de poule die ied're dag
de kinderen haalt en brengt. En als ik dat
zou willen zou ik, haha, zelfs alleen naar de
sauna kunnen!

*

Op de hoek, naast discotheek Marloes
is een echt bruin café gekomen.
De barman heeft een snor met de punten
omhoog en de tafeltjes zijn onderstukken
van oude naaimachines. De affiches zijn
echt oud.
Er wordt veel Berenburger gedronken en
laatst hebben wij er nog ontzettend gelachen.

*

Marie-josé gaf mij laatst het
recept van een te gekke dipsaus.
Iedere week wisselen we ook
onze tijdschriften: Van haar krijg
ik Het Beste en Schöner Wohnen, zij
van mij de Elegance en de Avenue.

*

Eenmaal in de drie weken heb ik de
beurt om op te passen in de crèche. Daar
zijn veel leuke jonge vrouwen, veelal
in zelfgemaakte kleding.
We leven toch maar in een fijne tijd.


Thomas Rap (1933-1999)
uit: Doorzonwoning. Moderne gedichten (1979)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten